Situatie 1: Meter verkeerd om aangesloten

Oorzaken:

  • De meter is verkeerd om aangesloten. De draden van de omvormer en de meterkast zijn omgewisseld.

Opsporing:

  • Controleer bij voldoende daglicht.

  • Controleer op het display de pijl linksboven. Deze moet naar LINKS wijzen. Is er geen pijl of wijst deze naar rechts dan zijn de draden verkeerd om aangesloten.

Oplossing:

Situatie 2: Installatie produceert niet

Oorzaken:

  • De omvormer produceert geen energie.

Opsporing:

  • Controleer bij voldoende daglicht.

  • Controleer of de omvormer energie produceert.

  • Controleer op het display de pijl linksboven. Deze moet naar LINKS wijzen. Is er geen pijl of wijst deze naar rechts dan zijn de draden verkeerd om aangesloten.

Oplossing:

  • Los de storing in de omvormer / zonnepanelen op.

In een uitzonderlijk geval is de meter defect. De meters worden voor aflevering uitvoerig getest en een niet werkende meter heeft meestal een andere oorzaak. Controleer eerst de andere mogelijke oorzaken en neem dan contact op met SunData.

Heb je het antwoord gevonden?